Wat zou er gebeuren als je beland in het spel wat je op dat moment aan het spelen bent? Kirito kan je dat vertellen..Maar ik ook!

Titel : Sword Art Online
Jaar opname : 2012
Genre(s) : Fantasie, Actie, Avontuur, romantiek
Aantal afleveringen : 25

[wp-review id=”3785″]

Sword Art Online is een Anime/Manga dat zich afspeelt in de wereld van het spel met dezelfde naam. Kazuto Kirigaya was één van de gelukkige spelers die de béta versie van het spel mochten proberen. Zijn game naam is Kirito , een samenvoeging van de eerste vier letters van zijn achternaam plus de laatste twee van zijn voornaam , alias Kirito. Voornamelijk is hij een solo speler en doet dingen liever op zijn manier. Hij is ook nergens lid van.

Als de maker van het spel aankondigt dat de spelers het spel nooit meer levend uit kunnen komen ontstaat er totale paniek. Maar netzoals Kirito zet men zich erover heen en accepteren hun uiteindelijke lot. Er is één manier om uit het spel te komen. En dat dat je zonder dood te gaan álle honderd level’s uitspeelt. Kirito ziet in dat hij wel hulp moet hebben als hij ooit uit het spel wilt komen. Maar niet iedereen is te vertrouwen, ook niet in spellen. Hij wordt lid van een grote gilde en gaat samen met nieuwe vrienden deze strijd aan om het spel uit te spelen.

Kirito slaagt hier in en komt terug in zijn eigen thuis wereld waar hij samen met zijn tante en nichtje woont. Toch schijnt niet alles te zijn zoals het was vóór hij in het wereldje van Sword Art Online terecht kwam. Zijn grote liefde Asuna die hij ontmoette in het spel zou ook ergens in de stad moeten wonen. Maar vele spelers zijn na het voltooien van het laatste level alsnog niet ontwaakt uit hun coma. Asuna is er hier een van. Mysterie nummer 2 moet opgelost worden en dat zal de taak van Kirito zijn!

Sword art online heeft 25 afleveringen en kan je in twee grote hoofdstukken opdelen : het deel waar Kirito in het spel zit en het deel waar hij weer thuis is. Het eerste deel is erg leuk , spannend en grappig. Maar bij het tweede deel verandert deze Anime in een soort cliché romantisch verhaal dat alles behalve past bij Sword Art Online zelf. Het is gefocused op dat spel en nadat ze eruit zijn hoor of zie je niks meer van! Zo jammer is dat. Het complete onderwerp vergaat en het verhaal valt uiteen. Sword Art Online wordt compleet vergeten. 1 ding verandert niet ; alles draait om het leven van Kirito. Maar niet hoe hij zijn eigen hachje red maar hoe hij die van een ander moet redden. Dat is op zich niet erg, als het over hetzelfde bleef gaan.

Een race met een raket.

Je racet als een raket door eerste 14 afleveringen , iets té snel. Je krijgt een aan een schakeling van time skips zonder enige uitleg. Teveel minder belangrijke personages die weinig tot niks toevoegen krijgen de grootste aandacht in wat afleveringen. Waar zijn de hoofd personen?! Niet dat je ze mist want ze stralen helemaal niks uit.

Onze hoofdpersoon is Kirito. De slechtste held/hoofdpersoon die ik ooit heb gezien. Waarom? Hij heeft weinig tot geen persoonlijkheid. You name it, hij kan het gelijk als een echte prof. Hoezo saai? Het is toch leuk om een personage iets te zien leren en te ploeteren? Kirito kan alles geweldig zonder enige moeite te doen. Niks lijkt hem ook te interesseren. Hardcore gamers zeggen niet voor niks dat ze deze Anime een belediging vinden. Mee eens.

Asuna is de vrouwelijke heldin. Wat een zeurpiet is dat zeg. In het begin is ze best stoer en kan een hoop dingen verslaan maar dat verandert al snel en dan wordt ze een watje dat je alleen nog broodjes ziet maken. Ze zeurt zo’n beetje om alles, heel irritant. Ze is het tegenover gestelde van Kirito, ze kan niks en alles is haar teveel.

Yui is een personage dat alleen in het spel voorkomt. Dit personage hadden ze gewoon weg moeten laten. Kleine kindertjes horen niet thuis in een MMO ;).

The Twilight Saga van de Anime..

Een hoop mensen die Sword Art Online de Twilight Saga voor tieners noemen. Een erg slecht romantisch verhaal dus. Zo erg gewoon dat het om te lachen is. Ik vind het zò jammer he , want de animatie en spundtrack zitten wel erg goed in elkaar! Maar de combinatie met het slechte verhaal en personages is het gewoon een diepte punt. Het ontgaat mij ook waarom mensen deze anime dikke tienen geven. Dat verdient deze serie niet.